29 september

Har precis kollat på en jätte bra dokumentär från på svtplay om mobbning? 
Och nu undrar jag varför man mobbar någon och hur det kan gå så långt att en elvaåring tar sitt liv?! Jag menar han var elva år! 
Nu var den här dokumentären om skolor i USA men jag är säker på att här i Sverige har vi exakt lika mycket mobbning. Vilket är en hemsk tanke? Tänk att människor i alla åldrar gå hem från skola och jobb och mår dåligt över hur dom är behandlade, hur folk trakasserar dom. Det behöver inte vara fysikt det kan även vara psykiskt. Usch på mobbning usch på att folk ska må dåligt. USCH på allt! 

Har tänkt mig en lugn och skön helg med matte c plugg. Även om det är himla svårt att sitta ner och räkna matte. Ska dock gå upp tidigt imorgon och inte klockan två som idag för att plugga järnet. Det måste göras för jag måste klara det, jag bara måste! Ska nog kolla på filmen på tv4 idag. Det är skönt att ha sånna här helger ibland. Ska börja med ta hand om mig själv söndagar. Först ut och spring, läxor och efter det ansiktmask, fotbad m.m allt för att förbereda mig inför veckan. 
 
Jag har nu slutat på fotboll och jag känner att de är det bästa valet för mig. Jag mår inte bra av att gå till träningen och jag mår inte bättre när jag kommer hem tvärtom då jag har panik över att jag inte hunnit med läxor m.m. Just nu går det först. Jag tränar hellre här hemma någon timme, när jag känner för det och utan att jag har panikkänslor eller ångest. Jag älskar att träna, jag älskar att springa en timme och bara släppa allt. Det är något utav de bästa jag vet men jag vill inte träna om jag mår dåligt utav det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0